Pages




Sunday, May 10, 2015

သူေတာ္ေကာင္းဧ။္ကလဲ့စား(၁)

သူေတာ္ေကာင္း၏ ကလဲ့စား ( ၁ )
*************************

“ ျဖန္း…”

“ အား…”

တင့္ေ၀ ပူခနဲျဖစ္သြားေသာ သူ႔ပါးကိုျပန္စမ္းရင္း က်ားသစ္မတစ္ေကာင္ကဲ့သို႔ မာန္ဖီကာ ဆတ္ဆတ္ တုန္ေအာင္ ေဒါသထြက္ေနသည့္ အခ်စ္ခင္ဆံုး၊ အေလးစားရဆံုး သူငယ္ခ်င္း လွလွကို တအံ့တၾသလွမ္းၾကည့္ ေနမိသည္။ ၿပီးေတာ့ ေမးခြန္းထုတ္လိုက္သည္။

“ ငါ့ကို ဘာလို႔ ပါးရိုက္ရတာလဲ”

“ နင္ သာသနာကို ေက်းဇူးကန္းလို႔၊ ယုတ္မာလို႔ ရိုက္တာ”

…..

“ နင္မသိခ်င္ေယာင္ေဆာင္မေနနဲ႔၊ ကိုယ့္လုပ္စာ ကိုယ္စားၿပီး ႀကိဳက္တဲ့မိန္းမယူ၊ ႀကိဳက္တဲ့ဘာသာထဲ ၀င္၊ ငါတို႔ ဘာမွေျပာစရာမလိုဘူး။ နင့္မိဘေတြ မရွိကတည္းက နင့္ကို စာရိတၱသုခေက်ာင္းဆရာေတာ္က သား အျဖစ္ေမြးစားတယ္။ စား၀တ္ေနေရး၊ ပညာေရး အကုန္တာ၀န္ယူတယ္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာေန၊ ဘုန္းႀကီး ေက်ာင္းမွာစားၿပီး ေက်ာင္းၿပီးလာတဲ့နင္က လူမ်ိဳးျခားမကို ယူၿပီး တျခားဘာသာထဲ အရွက္မရွိ၀င္သြားတာဟာ ဗုဒၶသာသနာကို ေက်းဇူးကန္းတာမဟုတ္လို႔ ယုတ္မာတာမဟုတ္လို႔ ဘာလဲ”

…..

“ အခုၾကည့္စမ္း၊ ဆရာေတာ္ႀကီးဟာ ရွက္ရွာလြန္းလို႔ မစားႏိုင္၊ မအိပ္ႏိုင္ျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းထဲကေတာင္ အျပင္မထြက္ရဲရွာေတာ့ဘူး။ ဆရာေတာ္ႀကီးသာ ပ်ံလြန္ေတာ္မူသြားရင္ နင္ေတာ့ အ၀ီစိမွာ ခ်ိဳးကပ္ၿပီးသားပဲ”

လွလွ၏စကားအဆံုးတြင္ စိတၱသုခေက်ာင္းဆရာေတာ္၏ မ်က္ႏွာသည္ တင့္ေ၀၏မ်က္လံုးထဲ ေပၚလာသည္။ လူမမယ္အရြယ္ကတည္းက သူ႔ကို ေစာင့္ေရွာက္ျပဳစုခဲ့ေသာ ဆရာေတာ္ကို သူစိတ္ထိခိုက္ေအာင္ လုပ္ခဲ့မိေပ ၿပီ။ အျခားဘာသာထဲ ၀င္သည့္အတြက္ ေစ်းထဲတြင္ ဆိုင္ခန္းတစ္ခန္းႏွင့္ အိမ္ၿခံေျမကိုပါ ရရွိထားၿပီးျဖစ္ရာ ေနာင္တမရခ်င္ေတာ့။

အက်ိဳးတရားတစ္ခုတည္းကိုၾကည့္၍ ဘာသာေျပာင္းသည္မွာ မွန္သည္ဟု ဇြတ္ဆံုးျဖတ္လိုက္ ေတာ့သည္။ မည့္သည့္ဗုဒၶဘာသာ၀င္ အသိုင္းအ၀ိုင္းကမွ သူ႔ကို ထိုကဲ့သို႔ ေထာက္ပံ့ကူညီမည္ မဟုတ္ေခ်။ ဥေရာပတိုက္မွ မကၡိယဗယ္လီအမည္ရွိ ဒႆနပညာရွင္တစ္ဦးက လူေတာ္မ်ားကို ဆိုးေအာင္လုပ္မည့္ ဒႆန တစ္ခုကို ေရးခဲ့သည္။

ထိုဒႆနမွာ လူ႔ေလာကသည္ ကစားကြင္းႀကီးႏွင့္တူသည္။ ကစားကြင္း၌ ကစားၾကေသာသူမ်ားသည္ ႏိုင္ဖို႔အေရးႀကီးသည္။ ကစားသည္မွာ ႏိုင္ဖို႔အတြက္ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မည္သည့္နည္းျဖင့္ႏိုင္ႏိုင္၊ ႏိုင္ေအာင္ ကစားႏိုင္လွ်င္ ထိုနည္းသည္မွန္သည္။ ရႈံးသည္ဆိုလွ်င္ ထုိနည္းသည္ မည္မွ်ပင္ေကာင္းေကာင္း အမွားသာျဖစ္ သည္။

ထို႔အတူ လူ႔ေလာကတြင္ ဘာသာေရး၊ စီးပြားေရး၊ ႏိုင္ငံေရး မည္သည့္အေရးမွာျဖစ္ေစ အႏိုင္ရလွ်င္၊ အသာစီးရလွ်င္ ထိုနည္း၊ ထိုဆံုးျဖတ္ခ်က္သည္ အမွန္သာျဖစ္သည္။ မိမိရႈံးလွ်င္၊ နစ္နာလွ်င္ ထိုနည္းသည္ အမွားသာ ျဖစ္သည္။

ပုထုဇဥ္လူသား၏ ေမြးရာပါ ရာဂါႏုသယမီးစာကို မီးရိႈ႕ေပးေသာ ၀ါဒျဖစ္သျဖင့္ လူ႔ေလာကကို ဖ်က္စီးမည့္၊ ေၾကာက္စရာေကာင္းသည့္ ၀ါဒတစ္ခုျဖစ္သည္။

ထို၀ါဒကို လက္ခံက်င့္သံုးမိေသာေၾကာင့္ နာဇီေခါင္းေဆာင္ ဟစ္တလာသည္ ဂ်ဴးလူမ်ိဳးေျခာက္သန္း ေက်ာ္ကို ရက္ရက္စက္စက္ သတ္ရဲေသာ လူေတာ္လူဆိုးတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာရျခင္းပင္။ ထို၀ါဒ၏ ဖိအားေပး မႈေၾကာင့္ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေန၀င္းသည္ စားစရာမေလာက္၍ ဆန္ႏွင့္ဆီေပးရန္ ေတာင္းခံဆႏၵျပေသာ ဆင္မလိုက္ သေဘၤာက်င္းမွ အလုပ္သမားမ်ားကို ရက္စက္စြာသတ္ျဖတ္ခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။

တစ္ကမာၻလံုးေလးစားရေသာ ကုလသမဂၢအတြင္းေရးမွဴးခ်ုပ္ ဦးသန္႔အေလာင္းကို အာဇာနည္ကုန္းမွာ ဂူသြင္းခ်င္၍ ဆႏၵျပေသာ တကၠသိုလ္ေက်ာင္းသား ရာေပါင္းမ်ားစြာကို ပစ္သတ္ခိုင္းရဲျခင္းမွာလည္း ထိုသည့္ မကၡိယဗယ္လီ၏ ၀ါဒေၾကာင့္ပင္ျဖစ္သည္။ မိမိ မိသားစု၏ ႏိုင္ငံေရးအာဏာ ေရပြက္ပမာ တစ္သက္တာတည္ဖို႔ အတြက္ ကေမာၻဒီးယားျပည္သူ တစ္သန္းနီးပါးကို သတ္ခဲ့ေသာ ခမာနီပိုေပါ့အစိုးရ၊ ၂၀၀၇ ခုႏွစ္က ျပည္သူမ်ား စား၀တ္ေနေရး ေျပလည္ဖို႔အတြက္ ေမတၱာသုတ္ရြတ္ေသာ သံဃာေတာ္မ်ားကို ရက္စက္စြာသတ္မိန္႔ေပးခဲ့ ေသာ ဗိုလ္ခ်ဳပ္မွဴးႀကီးသန္းေရႊႏွင့္ စစ္တပ္အစိုးရအဖြဲ႕မ်ားသည္ မကၡိယဗယ္လီ၏၀ါဒကို လက္ေတြ႕က်င့္သံုးခဲ့ ၾကသူမ်ားျဖစ္သည္။ ယခုလည္း တင့္ေ၀သည္ လက္ရွိ အေနအစားအဆင္ေျပသည္ကို ၾကည့္ၿပီး သူ႔လုပ္ရပ္မွန္ ကန္သည္ဟု ဆံုးျဖတ္ျခင္းမွာ မကၡိယဗယ္လီ၏ နည္းဟုပင္ ဆိုရေပလိမ့္မည္။

မ်ားေသာအားျဖင့္ ပုထုဇဥ္မ်ားသည္ အတၱဆန္ၾက၏။ “ ငါ ” ကိုေရွ႕တန္းတင္ၾက၏။ အျပစ္ရွိသူသည္ “ ငါျဖစ္ ေနလွ်င္ ေလွ်ာ့ေပါ့ျမင္တတ္ၾက၏။ အျပစ္ရွိသူသည္ သူတစ္ပါးျဖစ္လွ်င္ကား ႏွစ္ဆတိုးျမင္တတ္ၾက၏။ ထို႔ေၾကာင့္ တင့္ေ၀သည္ သူဘာသာေျပာင္းသည္ကို အျပစ္မျမင္ႏိုင္၊ တျခားဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား သူကဲ့သို႔ အခြင့္ အေရးရလွ်င္ သူကဲ့သို႔ပင္ ဘာသာေျပာင္းၾကမည္ဟု တစ္ထစ္ခ်ယံုၾကည္ထားသည္။ ကိုယ့္စိတ္ႏွင့္ႏႈိင္းတတ္ ျခင္းမွာ ပုထုဇဥ္၏ သဘာ၀ပင္ျဖစ္၏။

ခုိးတတ္ေသာသူသည္ သူတစ္ပါးကိုလည္း ခုိးတတ္မည္ဟု ထင္ေနတတ္သည္။ လိမ္တတ္ေသာသူ သည္ သူတစ္ပါးကိုလည္း လိမ္တတ္မည္ဟု ထင္ေနတတ္သည္။ ရိုးသားေသာသူသည္ သူတစ္ပါးကိုလည္း ရိုး သားမည္ဟု ထင္ေနတတ္သည္။ ဘာသာတရားကို တန္ဖိုးမထားသူသည္ သူတစ္ပါးကိုလည္း တန္ဖိုးထားမည္ မဟုတ္ဟု ထင္ေနတတ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း တင့္ေ၀သည္ လွလွကို ယခုကဲ့သို႔ ျပန္ေျပာလိုက္သည္။

“ နင္သာ ဘာသာျခားနဲ႔ရရင္ ငါ့လို မျဖစ္ပါေစနဲ႔”

“ နင့္လိုေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွမျဖစ္ေစရဘူး၊ နင္နဲ႔ ဆန္႔က်င္ဘက္ပဲ ျဖစ္ေစရမယ္”

... ... ... ... ...

ဘာသာျခားတစ္ေယာက္ျဖစ္ေသာ ကိုကို ခ်စ္ေရးဆိုေတာ့ လွလွ အလြယ္တကူ လက္ခံလိုက္သည္။ လ အေတာ္ၾကာသည္အထိ ေလ့လာၾကည့္ေသာအခါ သူ႔အေပၚတကယ္ ေမတၱာရွိေၾကာင္းသိသည့္အတြက္ လက္ထပ္ဖို႔ဆံုးျဖတ္လိုက္သည္။ ကိုကိုက ႀကိဳက္သည့္ဘာသာ ကိုးကြယ္ၾကစတမ္းဟူေသာ ကတိစကားကို ယံု သည့္အတြက္ေၾကာင့္လည္း လက္ထပ္ရဲျခင္းဆိုလွ်င္ မမွားေခ်။

သည့္ထက္ အဓိကက်ေသာအခ်က္ကား “ နင္သာ ဘာသာျခားနဲ႔ရရင္ ငါ့လိုမျဖစ္ပါေစနဲ႔”ဟူေသာ စကားကို လက္ေတြ႕ ေခ်ဖ်က္ျပခ်င္ေသာေၾကာင့္ဟုဆိုလွ်င္ ပိုမွန္မည္ထင္သည္။ တင့္ေ၀ကဲ့သို႔ ဗုဒၶဘာသာကို ၿခံေျမတစ္ကြက္ေလာက္မွ တန္ဖိုးမထားသူ ျမန္မာမ်ားရွိသကဲ့သို႔၊ မိမိကဲ့သို႔ ဗုဒၶဘာသာကို အသက္ထက္တန္ဖိုး ထားသူ ျမန္မာမ်ားလည္းရွိေသးေၾကာင္း ဘာသာျခား အသိုင္းအ၀ိုင္းကို သိေစခ်င္သည္။

ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းတြင္ မဂၤလာဆြမ္းကပ္ကာ လက္ထပ္အခမ္းအနားကိုလုပ္လုိက္သည္။ ကိုကိုက ဗုဒၶ ဘာသာထဲမ၀င္ေသာေၾကာင့္ လွလွကို မိဘမ်ားက အေမြျပတ္ေၾကျငာလိုက္သည္။ လွလွ ဘာသာျခားထဲ မ၀င္ သည့္အတြက္ ကိုကိုလည္း သူ႔အိမ္ေပၚတြင္ ဆက္ေနခြင့္မရေတာ့ဘဲ အိမ္ငွားေနရေတာ့သည္။

ကိုကိုက ကားေဘာ္ဒီရံုမွ အလုပ္သမားတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည္။ ဘာသာျခားခ်ဳပ္က ကိုကိုအား ဖိအား ေပးလာၾကသည္။ လွလွကို ဘာသာျခားထဲ ၀င္ေအာင္လုပ္ပါ။ ကိုယ္ပိုင္ကားေဘာ္ဒီရံု တည္ေထာင္ေပးမည္ဟု မက္လံုးေပးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ကိုကိုက လွလွကို စည္းရံုးၾကည့္သည္။

“ လွလွ၊ ကိုကို အဆင္ေျပစရာ လမ္းစတစ္ခု ေတြ႕တယ္”

“ ဘယ္လိုလမ္းစလဲ”

“ လွလွ ဘာသာျခားထဲ၀င္ရင္ ကိုယ္ပိုင္ကားေဘာ္ဒီရံု တစ္ရံုတည္ေထာင္ေပးမယ္တဲ့။ ၀င္လိုက္ပါလား ကြယ္။ ကိုယ္တို႔ အခု တအားဆင္းရဲေနတယ္ေလ။ အိမ္ငွားခေတာင္ မနည္းနပ္မွန္ေအာင္ ႀကိဳးစားေနရတာ မဟုတ္လား”

“ တစ္ဘ၀ တစ္နပ္စာခ်မ္းသာၿပီး သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ ဆင္းရဲမယ့္အလုပ္မ်ိဳး လုပ္ေလာက္ေအာင္ ကၽြန္မ အသိဉာဏ္မဆင္းရဲေသးဘူး ကိုကို”

“ မင္းစကားႀကီးကလည္းကြာ၊ ဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ျဖစ္တာနဲ႔ပဲ ငရဲခ်ည္းက်ရမလိုလို ျဖစ္ေနၿပီ”

“ အားလံုးကိုေတာ့ မဆိုလိုပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ႏြားကိုလည္လွီးသတ္တဲ့ သူေတြကေတာ့ ငရဲက်ဖို႔ရာ ကိုးဆယ္ရာခိုင္ႏႈန္း ေသခ်ာပါတယ္”

“ မင္းက ဘယ္အေထာက္အထားေတြအရ ေျပာေနတာလဲ”

“ က်မ္းဂန္အေထာက္အထားေတြအရ ေျပာေနရင္ ဘုရားခ်င္းမတူတဲ့အတြက္ အယူအဆခ်င္းလည္း တူမွာမဟုတ္ဘူး။ ျမန္မာတစ္ဂဏန္း (၁) ရဲ႕ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာမွာရွိတဲ့ လူေလးေယာက္ဟာ အျမင္တစ္မ်ိဳးစီ ျမင္ၾကတယ္။ တစ္ (၁) လို႔ျမင္တဲ့လူ၊ “ င ” လို႔ျမင္တဲ့လူ၊ “ ပေစာက္ ” လို႔ျမင္တဲ့လူ၊ ရွစ္ (၈) လို႔ျမင္တဲ့လူ ေလး မ်ိဳးျဖစ္လာတယ္။ ကိုယ့္ဘက္ကၾကည့္ရင္ေတာ့ မွန္တာပဲ။ သူတစ္ပါးဘက္က ၾကည့္မွသာ မွားတာပါ”

“ ဒါေၾကာင့္ ဘာသာဆိုတဲ့ အေရခြံကို ခြာခ်ၿပီး သဘာ၀နဲ႔ၾကည့္ၾကရေအာင္။ သံပရာသီးကိုစားရင္ ဘယ္ဘာသာ၀င္စားစား ခ်ဥ္ပါတယ္။ ခ်ဥ္တာဟာ သဘာ၀တရားျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္ဘာသာ၀င္စားစား ခ်ဥ္ တဲ့သေဘာက ဘယ္ေတာ့မွ ေဖာက္ျပန္သြားမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒီလိုပဲ သူတစ္ပါးအသတ္ကို သတ္တဲ့သူေတြ ျဖစ္ရာဘ၀မွာ အသတ္တိုတယ္၊ အနာေရာဂါမ်ားတယ္ဆိုတာ သဘာ၀တရားပါ”

“ ဘယ္ဘာသာက ဘုရားကမွ ဖန္ဆင္ထားတာမဟုတ္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ဘာသာ၀င္ကပဲသတ္ သတ္၊ သတ္တဲ့သူတိုင္း ျဖစ္ရာဘ၀မွာ အသတ္တိုျခင္း၊ အနာေရာဂါမ်ားျခင္းဆိုတဲ့ ဆိုးက်ိဳးေတြကို ခံစားရမွာ ပါ။ သၾကားကို ဘယ္ဘာသာ၀င္စားစား ခ်ိဳပါတယ္။ ခ်ဳိတာဟာ သဘာ၀တရားျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘာသာေျပာင္း သြားလည္း ခ်ိဳတဲ့သဘာ၀က ေျပာင္းမသြားပါဘူး”

“ ဒီလိုပဲ သူ႔အသတ္ကို သတ္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ရင္၊ သူတစ္ပါးအသက္ရွည္ေအာင္ ေဆး၀ါးကုသလွဴ ဒါန္းမယ္ဆိုရင္ ျဖစ္ရာဘ၀မွာ အသက္ရွည္ျခင္း၊ အနာေရာဂါကင္းျခင္းဆိုတဲ့ ေကာင္းက်ိဳးေတြကို ဘယ္ဘာသာ ၀င္မဆို ရရွိမွာပါ။ ဘာေၾကာင့္လဲဆိုရင္ ဒီေကာင္းက်ိဳးေတြဟာ ဘုရားတစ္ဆူဆူက ဖန္ဆင္းထားတာမဟုတ္ဘဲ သဘာ၀ကေပးတဲ့အတြက္ ျဖစ္လို႔ပါပဲ”

လွလွရွင္းျပသည္မွာ သဘာ၀က်ေနသျဖင့္ ကိုကို ဘာမွျပန္မေခ်ပႏိုင္ေခ်။ သို႔ေသာ္ မနာလိုျခင္းႏွင့္ ၀န္ တိုျခင္းဓာတ္ခံရွိေသာ ပုထုဇဥ္အမ်ားစုသည္ သူတစ္ပါး၏ ျမင့္မိုရ္ေတာင္ေလာက္ရွိေသာ ေကာင္းကြက္ကိုမျမင္ တတ္ၾကဘဲ၊ ဇီးေစ့ေလာက္သာရွိေသာ မေကာင္းကြက္ကို ျမင္တတ္ၾကသည္မွာ သဘာ၀လုိျဖစ္ေန၏။ ထိုမနာ လိုျခင္းႏွင့္ ၀န္တိုျခင္းရွိေသာေၾကာင့္ ပုထုဇဥ္အမ်ားစုသည္ စိတ္ခ်မ္းသာ၊ ကိုယ္ခ်မ္းသာေနခ်င္ပါလ်က္ စိတ္ ဆင္းရဲ၊ ကိုယ္ဆင္းရဲေနရျခင္းျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္လည္း ကိုကို၏ တုန္႔ျပန္ပံုကို ၾကည့္ပါ။

“ ဒါေပမယ့္၊ မင္းတို႔ဗုဒၶဘာသာမွာလည္း သဘာ၀က်တာထက္ သဘာ၀မက်တာက ပိုမ်ားပါတယ္”

“ ကိုကိုက ဘာေတြမ်ား ေတြ႕ဖူးလို႔လဲ”

“ လမ္းခင္းတဲ့ အုတ္ခဲမ်ိဳးေတြကို ေစတီလုပ္ၿပီး ရွိခိုးေနတာ သဘာ၀က်ပါ့မလား”

“ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္း၊ အေမရိကန္သမၼတႀကီးလင္ကြန္း၊ ဟိုခ်ီမင္းကစၿပီး ႏိုင္ငံ့ေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြ ရဲ႕ ရုပ္ထုေတြကိုလည္း အုတ္ေတြ၊ အဂၤေတေတြ၊ ေၾကးေတြ၊ ေက်ာက္ေတြနဲ႔ ထုလုပ္ၾကတာပါပဲ။ ဒီရုပ္ထုေတြ ထုလုပ္တဲ့ အုတ္ေတြ၊ အဂၤေတေတြ၊ ေၾကးေတြ၊ ေက်ာက္ေတြဟာ လမ္းေတြ၊ ေလွကားထစ္ေတြမွာလည္း သံုး တာပါပဲ”

“ ဆိုလိုတာက အုတ္ေတြ၊ ေက်ာက္ေတြကို အရိုအေသေပးၾကတာ မဟုတ္ဘူး။ အဲဒီေခါင္းေဆာင္ေတြ ရဲ႕ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔ အနစ္နာခံတဲ့ ဂုဏ္ေတြကို အရိုအေသေပးၾကတာပါ။ ဒီေခါင္းေဆာင္ႀကီးေတြက ကိုယ့္လူမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ႏိုင္ငံက ျပည္သူေတြအတြက္သာ အနစ္နာခံခဲ့တာပါ။ ဗုဒၶဘုရားရွင္ကေတာ့ (၃၁) ဘံုလံုးက လူနတ္ျဗဟၼာ အားလံုးအတြက္ ကိုယ္က်ိဳးစြန္႔၊ အနစ္နာခံခဲ့တာပါ”

“ ဒါေၾကာင့္ ဘုရားရွင္ရဲ႕ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ရည္မွန္းၿပီး အထိမ္းအမွတ္အေနနဲ႔ ရုပ္ပြားေတြ၊ ေစတီေတြ တည္ၾကတာပါ။ ကိုကို ေျပာသလုိ စကားကပ္ေျပာၾကစတမ္းဆိုလွ်င္ ကၽြန္မရယ္၊ ကိုကို႔ႏွမရယ္၊ ကိုကို႔အေမ ရယ္ မိန္းမခ်င္းအတူတူပါပဲ။ ကိုကို႔ႏွမနဲ႔ အေမကို မယားအျဖစ္ေပါင္းသင္းရဲလို႔လား”

“ ဟာ ၾကည့္စမ္း၊ မင္း ငါ့အေမနဲ႔ ႏွမကို ေစာ္ကားတာေပါ့ ကဲကြာ”

“ ျဖန္း…”

“ ၀ုန္း…”

နားအံုကို လက္ျပန္ရိုက္ခ်က္က ျပင္းထန္လြန္းသျဖင့္ လွလွတစ္ေယာက္ ထိုင္ေနရာမွ ၾကမ္းျပင္ေပၚသို႔ လဲက်သြားသည္။ အႏုနည္းျဖင့္ စည္းရံုး၍မရလွ်င္ အၾကမ္းနည္းျဖင့္ စည္းရံုးမည္ဟု ဆံုးျဖတ္ထားေသာ ကိုကိုက လဲက်ေနေသာ လွလွကို ေနာက္ထပ္ဆက္ရိုက္ရန္ အနားသို႔တိုးကပ္လာသည္။

သည္ေလာက္ရိုက္လိုက္လွ်င္ လွလွတစ္ေယာက္ လန္႔သြားၿပီး ေၾကာက္ပါၿပီကိုကိုရဲ႕ ေနာက္မေျပာ ေတာ့ပါဘူးဟု ထေအာ္မည္ဟု ကိုကိုက ထင္ထားသည္။

လူဆိုသည္က ေၾကာက္မွန္းသိလွ်င္ ၿဖဲေျခာက္ခ်င္ေသာ စိတ္ဓာတ္ရွိတတ္ၾကသည္ မဟုတ္ပါေလာ။ လွလွ၏ညာလက္ သူ႔ခါးေအာက္ေရာက္ေနသည္ကိုေတာ့ ကိုကိုသတိထားမိသည္။ သူ႔ခါးနာသြားလို႔ ပြတ္တာ ေနမွာပါဟု ထင္လိုက္ၿပီး ေနာက္တစ္ခ်က္ဆက္ရိုက္ရန္ လက္ကိုလႊဲလိုက္စဥ္ လွလွ၏ညာဘက္လက္သည္ ေရွ႕ သို႔ျပန္ထြက္လာသည္။

လက္ထဲတြင္ အေရာက္လက္ေနေသာ ဓါးေျမွာင္တစ္လက္ပါလာသည္။ ကိုကိုလန္႔သြားသည္။ ရိုက္ မည့္လက္ကို ေအာက္သို႔ျပန္ခ်လိုက္သည္။ အတြင္းစိတ္က အသက္အႏ ၱရာယ္အနံ႔ကို သိသြားဟန္တူသည္။ ထပ္ရိုက္ဖို႔ ထိုင္ေနရာမွ ခ်က္ခ်င္းမတ္တပ္ရင္းၿပီးသားျဖစ္သြားသည္။ သူမတ္တပ္ရပ္အၿပီးတြင္ လွလွကလည္း တစ္ၿပိဳင္နက္ လူးလဲထရပ္ကာ ကိုကို၏၀မ္းဗိုက္ဆီသို႔ ဓားေျမွာင္ကိုစံုကိုင္ကာ ပစ္သြင္းလိုက္သည္။

သို႔ေသာ္ ဓားကို သတိထားမိသြားၿပီျဖစ္ေသာ ကိုကိုက ေနာက္သို႔ “ အား” ခနဲေအာ္ကာ ခုန္ဆုတ္လိုက္ သျဖင့္ ထိခ်က္ကလြဲသြားသည္။ ကိုကို တုန္တုန္ရီရီျဖစ္သြားကာ ေနာက္သို႔ဆုတ္ရင္း အိမ္နံရံအထိေရာက္သြား သည္။ က်ားသစ္မတစ္ေကာင္ကဲ့သို႔ ေဒါသမာန္ဖီေနေသာ လွလွက ဓားေျမွာင္ကိုကိုင္ရင္း ကိုကို႔ဆီသို႔ တစ္ လွမ္းခ်င္းတိုးလာသည္။

“ လွလွ၊ လွလွ…တကယ္မထိုးပါနဲ႔၊ ငါနင့္ကို တကယ္ရိုက္ခ်င္လို႔ မဟုတ္ပါဘူး။ ေၾကာက္သြားေအာင္ ေျခာက္တဲ့သေဘာပါ”

“ ကၽြန္မတို႔ ျမန္မာေတြက ရွင္တို႔ကုလားေတြကို ဘယ္တုန္းကေၾကာက္ဖူးလို႔ ကၽြန္မကို လာေျခာက္ေန ရတာလဲ။ တကယ္ဆိုရင္ ရွင္က ကၽြန္မကို စ ရိုက္ရမွာမဟုတ္ဘူး၊ ကၽြန္မက ရွင္ကို “ စ ” ရိုက္ရမွာ”

“ ဘာျဖစ္လို႔လဲ”

“ ဘာျဖစ္လို႔ရမွာလဲ၊ ရွင္က ကၽြန္မတို႔ ကိုးကြယ္တဲ့ဘုရားရွင္ကို လမ္းခင္းတဲ့အုတ္နဲ႔ႏႈိင္းၿပီး ေျပာတာ ဟာ ဗုဒၶဘာသာကို အႀကီးအက်ယ္ ေစာ္ကားတာပဲေပါ့။ သံသရာတစ္ေလွ်ာက္ ေက်းဇူးရွင္ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္မတို႔ ဘုရားရွင္ကို ေစာ္ကားတာေတာင္ ကၽြန္မကသည္းခံၿပီး ရွင္သေဘာေပါက္ေအာင္ ဥပမာေပးၿပီး ျပန္ရွင္းျပခဲ့ တယ္။ ရွင့္အလွည့္က်ေတာ့ တစ္ဘ၀ေက်းဇူးရွင္အေမကို ထိတယ္ဆိုၿပီး ကၽြန္မကိုထရိုက္တယ္”

“ ရန္ကို ရန္ခ်င္း တုန္႔ႏွင္းရတာ လြယ္တယ္။ သည္းခံရတာ ခဲယဥ္းတယ္။ လြယ္တဲ့အလုပ္ကို လုပ္တဲ့ သူက အပါယ္က်တယ္။ ခက္တဲ့အလုပ္ကို လုပ္တဲ့သူက နိဗၺာန္ေရာက္တယ္။ ရွင္က လြယ္တဲ့အလုပ္ကိုလုပ္ တာ။ ကၽြန္မက ခက္တဲ့အလုပ္ကိုလုပ္တာ၊ ေနာက္တစ္ခါရွင္လည္း မွတ္ထားပါ။ ဘာသာေရးနဲ႔ပတ္သက္လာ ရင္ ကၽြန္မကို အႏုနည္းနဲ႔စည္းရံုးပါ။ အၾကမ္းနည္းနဲ႔ေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ မစည္းရံုးနဲ႔”

“ ရွင္တို႔…ဘာသာနဲ႔ အႏွစ္သာရေတြကို ေသခ်ာေျပာျပပါ။ မုတ္ဆိတ္ ဓမၼဆရာေတြ ေခၚလာၿပီး ေဟာ ခိုင္းပါ။ ကၽြန္မႀကိဳက္ရင္ တစ္ခါတည္း၀င္လုိက္မယ္။ ရွင္လည္း ကၽြန္မတို႔ ဗုဒၶဘာသာတရားေခြေတြ၊ စာအုပ္ ေတြကို နာၾကည့္၊ ဖတ္ၾကည့္ပါ။ အႏွစ္အသားရွိတယ္လို႔ ယူဆရင္ ၀င္ေပါ့။ အႏွစ္မရွိဘူးလို႔ ယူဆရင္ မ၀င္ဘဲ ေနႏိုင္တယ္”

“ ကာမဂုဏ္ရယ္၊ ေငြရယ္၊ ႏွိပ္စက္မႈရယ္ ဒီသံုးခုသံုးလိုက္ရင္ ျမန္မာမေတြ …..ဘာသာထဲ ကားကနဲ ၀င္လာတာပါဆိုတဲ့ ျမန္မာမေတြထဲမွာ ကၽြန္မ မပါဘူးဆိုတာ ရွင္တစ္သက္လံုးမွတ္ထားပါ”

“ ေအးပါ…ေအးပါ၊ ေနာက္ကို ငါ အၾကမ္းမလုပ္ေတာ့ပါဘူး”

“မွန္ကန္သူက ရဲရင့္စၿမဲပင္ မဟုတ္ပါေလာ။ မွန္ကန္ေသာလွလွက ရဲရင့္သူျဖစ္သြားၿပီး မမွန္ေသာ ကိုကိုက ေၾကာက္ရြံ႕သူျဖစ္သြားရေလၿပီ။

ကိုကိုႏွင့္လွလွကား အရင္တုန္းက ၿမိဳင္ႀကီးငူဆရာေတာ္ကဲ့သို႔ ဒုကၡေရာက္ရေလၿပီ။ ၿမိဳင္ႀကီးငူဆရာ ေတာ္သည္ ကရင္လူမ်ိဳးျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗိုလ္ျမ ဦးေဆာင္လာေသာ ေကအင္ယူအဖြဲ႕ႏွင့္ ရင္းႏွီးသည္။ သို႔ ေသာ္ ၿမိဳင္ႀကီးငူဆရာေတာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာ ရဟန္းေတာ္တစ္ပါးျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာစစ္တပ္ ေခါင္းေဆာင္မ်ားႏွင့္ ဘာသာေရးအဆက္အဆံရွိသည္။

ခက္သည္က ဗိုလ္ျမသည္ ကရင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ခရစ္ယာန္ဘာသာ၀င္ျဖစ္ေနသည္။ ေကအင္ယူႏွင့္ ျမန္မာစစ္တပ္က မၾကာခဏတိုက္ပြဲျဖစ္ေနၾကသည္မွာ ႏွစ္ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ စစ္တပ္က အႏိုင္ရသြားေသာအခါ ဗုိလ္ျမက ဒီဘုန္းႀကီး ေစတီေတြတည္တာ၊ ငါတို႔စခန္းကို စစ္တပ္က ဗံုးခ်လို႔ လြယ္ေအာင္လမ္းျပေပးတာ။ စစ္တပ္ကလူဟု စြပ္စြဲသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေကအင္ယူက စစ္တပ္ကိုအႏိုင္ရသြား သည္။

ထိုအခါ စစ္ေခါင္းေဆာင္မ်ားက ဒီဘုန္္းႀကီး စစ္တပ္က အခ်က္အလက္ေတြကို ေကအင္ယူေတြ သြား ေပးတာျဖစ္ရမယ္။ သူပုန္ဘုန္းႀကီးဟု စြပ္စြဲၿပီး ရန္လုပ္ၾကသည္။ ဗိုလ္ျမဆိုလွ်င္ ဆရာေတာ္တည္ထားေသာ ေစ တီမ်ားကို စစ္တပ္လမ္းျပျဖစ္သည္ဆိုကာ အေျမာက္ႏွင့္ပစ္၍ ၿဖိဳခ်ပစ္ခဲ့သည္။ ထိုအကုသိုလ္ကံ အက်ိဳးေပး ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာကရင္မ်ားက ဒီေကဘီေအဟူေသာ အမည္ျဖင့္ ေကအင္ယူမွခြဲထြက္ၿပီး ျပန္တိုက္ေတာ့ သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ စုစည္းေနေသာ ေကအင္ယူအဖြဲ႕ႀကီး ၿပိဳကြဲပ်က္စီးသြားေတာ့သည္။ တိုက္ဆိုင္စြာပင္ အာဖဂန္စနစၥတန္ႏိုင္ငံ၊ ဘာမီယန္ၿမို႕မွ ေပတစ္ရာနီးပါးခန္႔ရွိ ေက်ာက္ဆင္းတုဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ႀကီးႏွစ္ဆူကို တာ လီဘန္မြတ္စလင္ အစြန္းေရာက္သူပုန္မ်ားက ဒိုင္းနမိုက္မ်ားခြဲ၍ ၿဖိဳခ်ဖ်က္ဆီး လမ္းခင္းပစ္လိုက္ၾကသည္။

ထိုအကုသိုလ္ အက်ိဳးဆက္ေၾကာင့္ တာလီဘန္သူဘုန္မ်ားသည္ အေမရိကန္တပ္သားမ်ား၏ ပစ္သတ္ ျခင္းကို ခံၾကရသည္။ ထိုအခ်ိန္က အစိုးရျဖစ္ခဲ့ေသာ တာလီဘန္မ်ားသည္ ယခုအခါ ဓားျပသူပုန္ဘ၀ျဖင့္ လမ္း ေဘးေရာက္သြားၾကေလၿပီ။ ဘာဖဂန္နစၥတန္ႏိုင္ငံသည္ ယခင္က ဗုဒၶဘာသာႏိုင္ငံျဖစ္သည္။ ကိုကိုႏွင့္လွလွ သည္ ၿမိဳင္ႀကီးငူဆရာေတာ္ကဲ့သို႔ပင္ ႏွစ္ဖက္မိဘ၏ စြန္႔ပစ္ျခင္း ခံၾကရသည္။ ကိုကို၏မိဘမ်ားက လွလွ…..ဘာသာထဲ မ၀င္ေသာေၾကာင့္ စြန္႔ပစ္ၾကသည္။ လွလွမိဘမ်ားက ကိုကို ဗုဒၶဘာသာထဲမ၀င္ေသာ ေၾကာင့္ စြန္႔ပစ္ၾကသည္။

….ဘာသာ၀င္ အလုပ္ရွင္မ်ားက ကိုကို႔ကို ဒဏ္ခတ္ေသာအားျဖင့္ အလုပ္ျဖဳတ္လိုက္ၾကသည္။ ကိုကို အလုပ္လက္မဲ့ျဖစ္ေသာအခါ သူတို႔ႏွစ္ေယာက္ စား၀တ္ေနေရး က်ပ္တည္းလာသည္။ ဆန္ျပဳတ္ေသာက္ရေသာ ရက္မ်ားပင္ရွိလာသည္။ ၂၀၀၁ ခုႏွစ္၊ ဒီဇင္ဘာ (၂) ရက္ေန႔ပင္ျဖစ္၏။ မုတ္ဆိတ္ဓမၼဆရာႀကီးသံုးဦးႏွင့္ ….ဘာသာ သူေဌးႏွစ္ေယာက္တို႔ လွလွတို႔အိမ္သို႔ လက္ဆြဲအိတ္ႀကီးတစ္လံုးႏွင့္ ေရာက္လာသည္။

“ ကိုကိုႏွင့္လွလွ ဆင္းရဲေနတာကို မၾကည့္ရက္လို႔ ….ဘာသာအဖြဲ႕ခ်ဳပ္က သိန္းငါးဆယ္ လာေထာက္ ပံ့တာပါ။ ဒီေငြေတြနဲ႔ ရင္းႏွီးစားေသာက္ၾကပါ”

“ ကၽြန္မတို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြ ေပးလွဴတဲ့အခါ ဘာသာ၊ လူမ်ိဳးမခြဲျခားပါဘူး။ သီတဂူဆရာေတာ္ႀကီး ဆိုရင္ ျပည္နယ္နဲ႔တိုင္းအားလံုးမွာ မ်က္စိေဆးရံုေတြေဆာက္လုပ္ၿပီး လူမ်ိဳးမေရြး ဘာသာမေရြး မ်က္စိခြဲေပးပါ တယ္။ ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)ဆရာေတာ္္ဆိုရင္ တကၠသိုလ္ဆက္မတက္ႏိုင္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြကို ပညာ သင္စရိတ္ ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းေနတာ အေယာက္သံုးရာေက်ာ္ပါတယ္”

“ အဲဒီသံုးရာေက်ာ္ထဲမွာ ဘာသာမ်ိဳးစံုပါပါတယ္။ ဒီလို ေထာက္ပံ့ကူညီတဲ့အတြက္၊ ဒီလိုမ်က္စိခြဲေပးတဲ့ အတြက္ ဘယ္ဘာသာျခားကိုမွ ဗုဒၶဘာသာထဲ၀င္ဖို႔ မစည္းရံုးခဲ့ပါဘူး။ အကူအညီတစ္ခုခုေပးၿပီး မိမိဘာသာထဲ ကို အတင္းသြင္းတဲ့အလုပ္ဟာ ေရနစ္ေနတဲ့လူကို အသက္ကယ္ၿပီးမွ အခေၾကးေငြေတာင္းခံတဲ့ အလုပ္ထက္ပို ၿပီး ေအာက္တန္းက်တဲ့အလုပ္လို႔ ခံယူထားတဲ့အတြက္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တိုင္းဟာ လူမ်ိဳးမေရြး၊ ဘာသာမေရြး အကူအညီေပးပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလိုကူညီတဲ့အတြက္ ဗုဒၶဘာသာထဲ၀င္ဖို႔ ဘယ္ေတာ့မွမစည္းရံုးပါဘူး”

“ ဦးေလးတို႔….ဘာသာကေရာ၊ ဘယ္လိုပံုစံမ်ိဳးနဲ႔ ကူညီတာလဲ။ ဒီအကူအညီကို ယူတဲ့အတြက္ ကၽြန္မ က အစၥလာမ္ဘာသာထဲ၀င္ေပးဖို႔ လိုေသးသလား”

မုတ္ဆိတ္ဓမၼဆရာမ်ား ကြက္ကနဲ မသိမသာမ်က္ႏွာပ်က္သြားသည္ကို လွလွ သတိထားလိုက္မိသည္။ ငယ္ငယ္ကတည္းက တရားမ်ားမ်ားနာခဲ့ျခင္း၊ စာအုပ္မ်ားမ်ားဖတ္ခဲ့ျခင္း အက်ိဳးမ်ားကို ယခုလက္ေတြ႕ ခံစား ရေလၿပီ။ တကယ့္ဗုဒၶဘာသာ၀င္တစ္ေယာက္ကို မိရိုးဖလာဗုဒၶဘာသာ၀င္ တစ္ေယာက္ထင္ၿပီး လာစည္းရံုးေန ၾကသည္မွာ သနားစရာေကာင္းလွ၏။

မုတ္ဆိတ္ဓမၼဆရာတစ္ေယာက္က ေလေအးေလးႏွင့္ ထေျပာသည္။ မ်က္ႏွာေတာ့မေကာင္း။

“ ကၽြန္ေတာ္တို႔ .....ဘာသာမွာ တျခားဘာသာ၀င္ေတြကို မေထာက္ပံ့ဖို႔ တားျမစ္ထားပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လွလွအေနနဲ႔ …..ဘာသာထဲကို၀င္ေပးဖို႔ လိုပါတယ္”

“ ကိုယ့္ဘာသာကိုပဲ ေထာက္ပံ့ရမယ္၊ တျခားဘာသာ၀င္ေတြကို မေထာက္ပံ့ရဘူးဆိုတဲ့ က်ဥ္းေျမာင္း တဲ့၊ အတၱဆန္တဲ့ေမတၱာဟာ ဘုရားဆိုတဲ့ဂုဏ္နဲ႔ မထိုက္တန္ပါဘူး။ ကိုယ့္ဘာသာ၀င္၊ ကိုယ့္ဂိုဏ္း၀င္ေတြ ခ်မ္း သာဖို႔ေလာက္ ေမတၱာကေတာ့ ဂ်ပန္က ဆာကူရာလူဆိုးဂိုဏ္း ေခါင္းေဆာင္လည္း ထားႏိုင္တာပါပဲ”

“ ကၽြန္ေတာ္တို႔ဘာသာမွာက …..က်မ္းမွာ ေဟာထားတာေတြကို မယံုမၾကည္သလိုနဲ႔ ေ၀ဖန္ဆန္းစစ္ ခြင့္မရွိပါဘူး။ က်မ္းမွာျပထားတဲ့အတိုင္း တစ္ေသြမတိမ္း လိုက္နာရပါတယ္။ …..ဘာသာထဲကို၀င္မွ ဒီေငြကိုေပး လို႔ရမွာပါ။ ဒါေၾကာင့္…..ဘာသာထဲကို ၀င္ခိုင္းေနတာပါ”

“ ဒါဆိုရင္ အေပးအယူတစ္ခုေတာ့ လုပ္ရမယ္”

“ ဘယ္လို အေပးအယူမ်ိဳးလဲ”

“ ဗုဒၶဘာသာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ရွင္တို႔သိခ်င္တာရွိရင္ ကၽြန္မကို ရွင္တို႔စိတ္ႀကိဳက္ေမးႏိုင္ပါတယ္။ ဘာမ်ား ေမးစရာရွိလဲ အခုပဲေမးပါ”

“ ဘာမွ ေမးစရာမရွိပါဘူး”

“ ဒါဆိုရင္ ကၽြန္မက ရွင္တို႔ …..ဘာသာနဲ႔ပတ္သက္ၿပီး ေမးခြန္းသံုးခုေမးမယ္။ ကၽြန္မစိတ္ေက်နပ္ ေအာင္ တိတိက်က်ေျဖေပးႏိုင္ရင္ တစ္ျပားတစ္ခ်ပ္မွမယူဘဲ ….ဘာသာထဲကို ေျခစံုပစ္၀င္ပါ့မယ္။ ၀င္တာမွ ရိုး ရိုးမဟုတ္ဘူး၊ …..ဘာသာ၀င္အားလံုးအတြက္ ကၽြန္ခံၿပီးမွ ၀င္မွာပါ”

“ ဒါဆိုလည္း ေမးပါ”

“ ဒီလိုေမးတဲ့အတြက္ ဘာသာေရးပဋိပကၡ မျဖစ္ေစရပါဘူး ဆိုတာကိုလည္း ကတိေပးပါ”

“ ေပးပါတယ္”

ရွင္တို႔ဘုရားရဲ႕ မိခင္၊ ဖခင္ အမည္ကို ဘယ္လိုေခၚသလဲ။

ရွင္တို႔ဘုရား အမ်ိဳးအႏြယ္က ဘာလဲ။

ရွင္တို႔ ေသာၾကာေနတိုင္း သြားသြားၿပီး ၀တ္ျပဳေနတဲ့ ၀တ္ေက်ာင္းလိုက္ကာေနာက္ထဲမွာ ဘာရွိသလဲ။

အဲဒီ ေမးခြန္းေတြကို တိတိက်က်ေျဖႏိုင္ရင္ ပိုက္ဆံတစ္ျပားမွမယူဘဲ …..ဘာသာထဲ ခုခ်က္ခ်င္း၀င္ မယ္”

“ ဒုန္း…”

အသက္ေလးဆယ္ခန္႔ရွိေသာ အသက္အငယ္ဆံုး ဗလီဆရာတစ္ေယာက္က အိမ္နံရံပ်ဥ္ျပားကို လက္ သီးႏွင့္ထထိုးကာ ရန္ေတြ႕၏။

“ ခင္ဗ်ား ေတာ္ေတာ္ေစာ္ကားတာပဲ”

“ကၽြန္မ ရွင္တို႔ကို ကတိေတာင္းၿပီးမွ ေမးတာေနာ္။ ဘာမွ စိတ္ဆိုးရန္ေတြ႕စရာမလိုဘူး။ အဲဒီေမးခြန္း ေတြ ကၽြန္မကို ျပန္ေမးလို႔ရတယ္။ စိ္တ္မဆိုးတဲ့အျပင္ ေက်းဇူးတင္တဲ့အေနနဲ႔ ၀မ္းပန္းတသာျပန္ေျဖလိုက္မယ္”

သို႔ေသာ္ မုတ္ဆိတ္ဓမၼဆရာအဖြဲ႕သည္ စိတ္ဆိုးမာန္ဆိုးျဖင့္ ေငြထုတ္ကိုျပန္ယူကာ ထြက္သြားေတာ့ သည္။

ေနာက္တစ္ေန႔ ေစ်းထဲတြင္ ထိုသတင္းက စိတ္၀င္စားစရာအေကာင္းဆံုး၊ ေျပာခ်င္စရာအေကာင္းဆံုး သတင္းျဖစ္ေနသည္။

“ ဟိုေကာင္မ လွလွႏွယ္၊ အ လိုက္တာ ေအ”

“ ဟဲ့ ဘာျဖစ္လို႔လဲ”

“သိန္းငါးဆယ္လာေပးတာေတာင္ …..ဘာသာထဲမ၀င္ဘူးတဲ့။ ဘယ္ေလာက္မိုက္လံုးႀကီးလိုက္သလဲ လို႔။ ငါ့သာလာေပးစမ္း၊ ခ်က္ခ်င္း၀င္လိုက္မယ္”

“ ဟုတ္တယ္၊ ကၽြန္မဆိုလည္း ….ဘာသာထဲ ၀င္လိုက္မွာပဲ။ ဘာျဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ သိန္းငါးဆယ္ဆို တာ ကၽြန္မတို႔တစ္သက္လံုးမွေတာင္ ရမွာမဟုတ္ဘူးေလ”

“ ညည္းတို႔ရတဲ့ သိန္းငါးဆယ္က တစ္ဘ၀တည္းစားရမွာ ေကာင္မရဲ႕။ ေသရင္ ငရဲေစာက္ထုိးဆင္းရမွာ လည္း ထည့္တြက္ဦး”

“ အဲ ဟုတ္သားပဲ”

“ သိန္းငါးဆယ္လည္း ရေအာင္၊ ငရဲလည္းမက်ေအာင္ လုပ္တဲ့နည္းရွိပါတယ္”
อัพโหลดจากมือถือ · วันนี้ เวลา 0:59 น. ·
ดูภาพขนาดเต็ม · ส่งเป็นข้อความ · รายงานรูปภา

No comments:

Post a Comment