Pages




Wednesday, October 9, 2013

ဒယ္အိုးသတင္းမွကူးယူသည္

ေက်းဇူးေတာ္ရွင္ မိုးကုတ္ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီး၏ မူအရ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္ စက္၀ိုင္း လည္ပုံ , ျဖတ္ပုံ, ေဒသနာေတာ္ လကၤာေဆာင္ပုဒ္
မူလႏွစ္ၿဖာ၊ သစၥာႏွစ္ခု၊ ေလးလႊာ၊ အဂၤါတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး၊ တရားကိုယ္မ်ားႏွင့္ သုံးပါးအစပ္၊
ႏွစ္ရပ္မူလ၊ ၀ဋ္ သုံး၀ႏွင့္၊ ကာလသုံးၿဖာ၊ ၿခင္းရာႏွစ္ဆယ္၊ ဤရွစ္သြယ္ကို။ အလြယ္က်က္မွတ္၊ သိေစအပ္သည္၊ သံသရာမွ လြတ္ေၾကာင္းတည္း။

လကၤာေဆာင္ပုဒ္ အေျဖ  
 
၁။ မူလႏွစ္ျဖာ... အ၀ိဇၨာႏွင့္ တဏွာ။
 
၂။ သစၥာႏွစ္ခု... သမုဒယသစၥာ - ဒုကၡသစၥာ။
 
၃။ ေလးခုအလႊာ... အတိတ္အေၾကာင္းတလႊာ၊ ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးတလႊာ။ ပစၥဳပၸန္အေၾကာင္းတလႊာ၊ အနာဂတ္အက်ိဳးတလႊာ။
 
၄။ အဂၤါတစ္ဆယ့္ႏွစ္ပါး... အ၀ိဇၨာ , သခၤါရ , ၀ိညာဏ္, နာမ္ရုပ္ , သဠာယတန ,ဖႆ, ေ၀ဒနာ, တဏွာ, ဥပါဒါန္ , ကမၸဘသ, ဇာတိ , ဇရာ မရဏ။
 
၅။ သုံးပါးအစပ္... သခၤါရ ႏွင့္ ၀ိညာဏ္တစပ္ ၊ ေ၀ဒနာႏွင့္ တဏွာတစပ ၊ ကမၼဘ၀ႏွင့္ ဇာတိတစပ္။
 
၆။ ၀ဋ္သုံး၀ႏွင့္ ... ကိေလသ၀ဋ္ (၃)ပါး - အ၀ိဇၨာ , တဏွာ , ဥပါဒါန္                  ... ကမၼ၀ဋ္ (၂)ပါး- သခၤါရႏွင့္ ကမၼဘ၀                  ... ၀ိပါက၀ဋ္ (၈)ပါး-, ၀ိညာဏ္, နာမ္ရုပ္ , သဠာယတန ,ဖႆ, ေ၀ဒနာ, တဏွာ, ဥပါဒါန္ , ကမၸဘသ, ဇာတိ , ဇရာ, မရဏ (ဥပပၸတၱိဘ၀)
 
၇။ ကာလသုံးျဖာ... လြန္ေလျပီးေသာ အတိတ္ကာလ - အ၀ိဇၨာ , သခၤါရ                   ... ယခုျဖစ္ဆဲ ပစၥဳပၸန္ ကာလ - ၀ိညာဏ္, နာမ္ရုပ္, >>သဠာယတန ,ဖႆ, ေ၀ဒနာ, တဏွာ, ဥပါဒါန္ , ကမၼဘ၀                     ... ေနာင္ျဖစ္လတၱံ႕ အနာဂတ္ကာလ- ဇာတိ , ဇရာမရဏ။
 
၈။ ျခင္းရာႏွစ္ဆယ္... အတိတ္အေၾကာင္းျခင္းရာ ငါးပါး- အ၀ိဇၨာ , သခၤါရ , တဏွာ, ဥပါဒါန္ , ဘ၀                      ... ပစၥဳပၸန္အက်ိဳးျခင္းရာငါးပါး - ၀ိညာဏ္, နာမ္ရုပ္, သဠာယတန ,ဖႆ, ေ၀ဒနာ
 
 
{ အ၀ိဇၹာႏွင့္ တဏွာ ရင္းခံ၊ ဥပါဒါန္၊ကံေၾကာင့္ရုပ္နာမ္ေပၚအပင္မွမ်ိဳး ၊မ်ိဳးမွအပင္၊ အမွ်င္မၿပတ္၊ ဆက္စပ္သည့္ဟန္၊ ကံေၾကာင့္နာမ္ရုပ္ေၾကာင့္ကံ၊ အဖန္ဖန္ၿဖစ္ၿပန္နည္းအေလွ်ာ္၊ ၿဗဟၼာ-သိၾကားစသည္မ်ားက ထင္ရွားၿပဳၿပင္၊ စီရင္ဖန္ဆင္း၊ အေၾကာင္းရင္းေၾကာင့္၊ လူနတ္မ်ားစြာ၊ သတၱ၀ါတို႕၊ ၿဖစ္လာရမႈ မဟုတ္ဟုညဏ္ၿဖင့္ ရႈ၍ေမွ်ာ္။  }
 
ငါတုိ႔ၿဖစ္ရ ၊ ဤေလာက၀ယ္
ဘ၀သမုိင္း ၊ မရုိင္းေစရန္
စိတ္မာန္မခ် ၊ မာနမပါ
တုိ႔ စြမ္းရာၿဖင္႔ ၊ တုိ႔ သာသနာ
တုိ႔ ၿပည္ရြာကုိ ၊ သာယာေစမႈ
လုံ႔ လၿပဳအ႔ံ ။
(သီတဂူဆရာေတာ္ဘုရားၾကီး)
ပညာမဲ့သည္ ေငြတစ္ခုကိုသာရွာ၏။ ပညာရွိကား ေငြႏွင့္ ကုသုိလ္ ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးကိုရွာ၏။
ေငြသည္ လူ႕ဘံုတစ္ဘံု၌သာ သံုး၍ ရသည္။ ကုသိုလ္ကား သံုးဆယ့္တစ္ဘံုလံုးတြင္
သံုး၍ ရသည္။ ယမမင္းထံ အစစ္ခံၾကရေသာ သူမ်ားသည္ မိမိျပဳခဲ့ေသာ ကုသိုလ္ကို
သတိရသည္ႏွင့္ ငရဲမွ ခ်က္ခ်င္း လြတ္ၿပီး နတ္ျပည္သို႕ ခ်က္ခ်င္းတက္သြားရျခင္းျဖစ္သည္။
ကုသိုလ္သည္ ငရဲဘံု၌ ပင္ သံုစြဲရေၾကာင္း သက္ေသ သာဓကပင္ျဖစ္၏။ (ေဒ၀ဒူတသုတ္)



                                                                                               ေမတၱာရွင္(ေရႊျပည္သာ)

No comments:

Post a Comment